Często zadawane pytania

Jak rozpocząć dietę

  1. W jaki sposób mogę kupić dietę?

    Zakupu możesz dokonać poprzez stronę internetową: https://dieta.hpba.pl/#buy Dostęp do diety możesz wykupić również poprzez aplikację. Jeśli korzystasz z systemu iOS aplikacja będzie dostępna pod nazwą Diet by Ann w App Store. Natomiast w przypadku systemu Android znajdziesz ją w Google Play.

  2. Jak mogę zapłacić za dietę?

    Po wybraniu preferowanego pakietu, pojawi się strona z zawartością koszyka oraz możliwością wyboru sposobu płatności. Dostępne są następujące metody:

    • płatność online lub przelewem bankowym (PayU, PayPal, karta kredytowa)
    • płatność za pobraniem — dokonywana u kuriera podczas dostarczenia przesyłki z kodem aktywacyjnym, dostępna tylko na terenie Polski.

    Jeżeli wybierzesz płatność online lub przelewem bankowym, w następnym kroku sprecyzuj, jaką płatność preferujesz. Do wyboru masz:

    • wybierz płatność online — przelew internetowy realizowany poprzez PayU, kwota powinna zostać zaksięgowana w ciągu jednego dnia roboczego,
    • zapłać kartą — płatność realizowana przez PayU, obsługiwane karty VISA, MAESTRO, MASTERCARD,
    • zapłać przez PayPal — do zapłaty niezbędne jest aktywne konto w PayPal,
    • zapłać przelewem bankowym — na maila otrzymasz wypełniony druczek, z którym udasz się na pocztę lub do banku i opłacisz transakcję,
    • zapłać przez BLIK — aplikacja Twojego banku musi obsługiwać płatności BLIK,
    • zapłać przelewem z zagranicy poprzez SEPA — wybierz jeśli posiadasz konto w zagranicznym banku
  3. W jakiej formie otrzymam dietę?

    Diet by Ann to dieta online, dlatego możesz korzystać z niej na dowolnym urządzeniu: komputerze, laptopie, tablecie i telefonie – wystarczy połączenie z internetem. Dostępna jest również bezpłatna aplikacja dla systemu iOS i Android, ułatwiająca korzystanie z diety na telefonie.

    Po opłaceniu wybranego pakietu na Twoim koncie uzyskasz dostęp do:

    • jadłospisu, który zostanie ułożony specjalnie dla Ciebie i zbilansowany na podstawie informacji o pomiarach antropometrycznych, płci, wieku oraz zdeklarowanego poziomu aktywności fizycznej,
    • listy zakupów wygenerowanej na preferowany przez Ciebie okres
    • historii Twoich pomiarów, na podstawie której możesz oceniać swoje postępy,
    • opcji wydruku planu diety.
  4. Czy mogę wymieniać produkty, posiłki, całodniowe jadłospisy w diecie?

    Możesz modyfikować dietę samodzielnie i dopasować do własnych preferencji, dzięki dostępnym w panelu opcjom:

    • wymiana produktu — 2 strzałki obok produktu
    • wymiana posiłku — Masz ochotę na inne śniadanie niż zaproponowane w Twoim jadłospisie? Kliknij „Wymień śniadanie” i wybierz inną opcję z listy zamienników. Analogicznie możesz wymienić pozostałe posiłki.
    • wymiana jadłospisu („Wymień cały dzień”) – Przy wymianie całodniowego jadłospisu możesz skorzystać z opcji wyszukiwania po preferowanym produkcie: wpisz nazwę takiego produktu w pole zatytułowane: „Pokaż jadłospisy zawierające:", a następnie kliknij „szukaj” i przy wybranym jadłospisie „wymień”.
  5. Jak wygenerować nową listę zakupów?

    Planując swoje wydatki i robiąc zakupy z wyprzedzeniem, dieta jest bardziej ekonomiczna, a Ty nie stresujesz się, że czegoś Ci zabraknie. W tym celu powstała zakładka „lista zakupów”. Wystarczy, że przejdziesz na swoim koncie do zakładki Twoja dieta → lista zakupów i wybierzesz okres, na który ma być ona wygenerowana:

    • dzień, od którego ma być sumowana lista zakupów,
    • końcowy termin, którego ma dotyczyć lista.

    Z listy możesz korzystać na urządzeniach mobilnych lub możesz ją wydrukować ze swojego komputera.

  6. Czy jest możliwość stosowania diety we dwoje?

    Jeśli chcesz stosować dietę ze swoim partnerem, dajemy Ci taką możliwość. Do synchronizacji potrzebujesz wykupionych dostępów do diety na tym samym poziomie (na dwóch różnych kontach). Następnie prześlij wiadomość z informacją na temat adresów mailowych używanych do logowania oraz terminu, od jakiego chcecie zacząć wspólną dietę.

    W przypadku Diet by Ann Sport synchronizacja niestety nie jest możliwa.

  7. Czy mogę kupić dietę w prezencie?

    Istnieje możliwość zakupu karty podarunkowej z dostępem do diety na 100 dni: https://dieta.hpba.pl/shop/products/173

Pytania do dietetyka

  1. Czym różnią się poszczególne poziomy diety?

    • Diet by Ann Poziom 1: Dobry Start — Ta dieta będzie dla Ciebie odpowiednia jeśli chcesz wykluczyć pszenicę, nie spożywasz mleka krowiego lub jesteś na początku swojej drogi do nowego, lepszego sposobu żywienia. Czasami w diecie znajdziesz produkty takie jak chleb żytni czy mleczne produkty fermentowane (kefiry, jogurty) oraz sery w ograniczonej ilości.
    • Diet by Ann Poziom 2: Droga do Mistrzostwa — Na tym poziomie z diety całkowicie wykluczony jest gluten oraz nabiał z mleka krowiego, natomiast w posiłkach sporadycznie pojawia się nabiał kozi. Jeżeli zależy Ci na wyeliminowaniu wymienionych produktów, ta dieta będzie dla Ciebie odpowiednia.
    • Diet by Ann Poziom 3: Wyzwanie Wojowniczki — Dieta wyklucza gluten, cały nabiał krowi i kozi, rośliny strączkowe oraz uwzględnia rozdzielność makroskładników.
  2. O której godzinie spożywać posiłki?

    Twój dzień to 5 zbilansowanych posiłków. Nie narzucamy konkretnych godzin ich spożywania, przede wszystkim kieruj się poniższymi wskazówkami:

    • śniadanie jedz do 1 godziny po przebudzeniu,
    • kolejne posiłki zjadaj co 2–4 godziny,
    • kolację zaplanuj nie później niż 2–3 godziny przed snem,
    • nie pomijaj żadnego posiłku – każdy jest ważny w Twojej zdrowej diecie.

    Pamiętając o tych prostych wskazówkach z łatwością możesz dopasować dietę do rytmu Twojego dnia.

  3. Czy mogę zmieniać kolejność spożywania posiłków?

    Zalecana kolejność spożywania posiłków to: śniadanie, przekąska I, obiad, przekąska II, kolacja. W celu dostosowania diety do Twojego rozkładu dnia zamień kolejność posiłków np. jeżeli nie masz możliwości podgrzania obiadu w pracy, zabierz ze sobą dwie przekąski, a ciepły obiad zjedz gdy wrócisz do domu.

  4. Czy będąc na diecie mogę pić kawę?

    Należy wypijać około 2l płynów dziennie, głównie w postaci niegazowanej wody, a także herbat ziołowych. Dopuszczalne są dwie filiżanki kawy czarnej, niesłodzonej. Nie popijaj posiłków, pij przynajmniej 30 minut przed posiłkiem i 30 minut po jego spożyciu.

  5. Czy dieta jest dedykowaną wyłącznie osobom, które chcą schudnąć?

    Dieta przeznaczona jest zarówno dla osób które chcą schudnąć, jak i dla tych, którzy chcą przybrać na masie ciała lub po prostu chcą zdrowo się odżywiać, utrzymując swoją masę ciała. Jeśli trenujesz systematycznie, wybierz opcję Diet by Ann Sport i wprowadź w swoim planie regularne ćwiczenia, które pomogą Ci uzyskać cel.

  6. Czy mogę stosować dietę jeżeli mam celiakię/stwierdzoną nietolerancję glutenu?

    Tak, dieta sprawdzi się u osób, które z przyczyn zdrowotnych nie mogą spożywać glutenu.

  7. Czy mogę stosować dietę jeżeli mam nietolerancję laktozy lub alergię na mleko krowie?

    Jeśli chcesz wykluczyć z diety mleko krowie, ale dobrze tolerujesz mleczne napoje fermentowane, możesz pozostać na Poziomie 1: Dobry Start. W przypadku alergii na mleko krowie i chęci całkowitego wyeliminowania laktozy, doskonale sprawdzi się Poziom 3: Wyzwanie Wojowniczki.

  8. Nie mogę jeść strączków, czy można je wykluczyć z mojej diety?

    Idealnym rozwiązaniem będzie poziom 3 diety, w którym wykluczamy także rośliny strączkowe.

  9. Czy dieta nie będzie dla mnie zbyt trudna i czasochłonna?

    W Diet by Ann otrzymasz gotowe pomysły na ciekawe i urozmaicone dania, dzięki czemu zaoszczędzisz czas poświęcony na szukanie przepisów. Jeżeli zaczynasz swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem wybierz Poziom 1: Dobry Start. Możesz również dopasować dietę do swoich możliwości czasowych, dzięki dostępnym w panelu funkcjom wymiany.

  10. Czy produkty zawarte w diecie są łatwodostępne?

    Dieta bazuje przede wszystkim na produktach spożywczych dostępnych w każdym większym sklepie. Zakupy możesz zrobić również na pobliskim targu, czy skorzystać z oferty sklepów internetowych ze zdrową żywnością.

  11. Czy produkty diety są kosztowne?

    Planując dietę i robiąc zakupy w mądry sposób, koszt produktów nie jest wysoki. Przede wszystkim posiłki w diecie skomponowane są tak, żeby zużywać produkty do końca. Dzięki temu nie marnujesz żywności, a dieta staje się ekonomiczna.

  12. Czy na diecie trzeba ćwiczyć?

    Dobierając kaloryczność diety uwzględniamy deklarowany stopień i rodzaj aktywności fizycznej. Jeżeli nie masz przeciwwskazań lekarskich, zalecamy umiarkowaną aktywność dostosowaną do aktualnych możliwości.

  13. Czym różni się Diet by Ann Sport od wersji bez treningów?

    Diet by Ann Sport przeznaczona jest dla osób regularnie ćwiczących, nastawionych na realizację konkretnego celu treningowego. W Diet by Ann Sport otrzymujesz dostęp do kalendarza treningów, które uzupełniasz na okres 14 dni. Wskazujesz konkretny dzień i porę dnia, w której trenujesz oraz określasz rodzaj aktywności i czas jej trwania. Na podstawie tych informacji otrzymujesz odpowiednio zbilansowaną dietę wraz z przekąskami przed– i potreningowymi. Twój plan diety może być przez to jeszcze bardziej zindywidualizowany. Jeśli jesteś osobą o siedzącym trybie życia lub osobą o niskiej aktywności fizycznej albo ćwiczysz nieregularnie, wybierz wersję klasyczną. W wersji klasycznej określasz uśrednioną ilość godzin jaką poświęcasz w ciągu tygodnia na aktywność fizyczną, bez wskazywania konkretnego dnia oraz pory treningu. Jadłospis uwzględnia podany poziom aktywności, proponując odpowiednią kaloryczność diety. W diecie klasycznej nie znajdziesz przekąsek okołotreningowych.

  14. Jak przełączać się między wersjami Diet by Ann i Diet by Ann Sport?

    Chcąc przełączyć się z wersji klasycznej na wersję z treningami (lub odwrotnie), wystarczy, że rozwiniesz zakładkę „Twoja dieta”, a następnie przejdziesz do zakładki „Treningi”. Kolejny krok to wybranie daty rozpoczęcia diety, przy czym pamiętaj, że Twój plan diety ulegnie zmianie od wskazanej daty. Zależnie od wprowadzonych modyfikacji, zmianie może ulec: ilość i rodzaj posiłków, lista zakupów, kaloryczność jadłospisu, rozkład makroskładników, w szczególności węglowodanów i białka, umiejscowienie treningu wraz z posiłkami okołotreningowymi, rozmieszczenie posiłków. Staraj się planować treningi z wyprzedzeniem, nie przekładaj treningów.

  15. Jak ważyć produkty?

    Lista składników jest podana zarówno w miarach domowych (np. łyżeczka, szklanka), jak i miarach wagowych (gramy, mililitry). Wszystkie miary są podane dla produktów przed obróbką czyli np. warzywa, owoce przed obraniem, a kasze, makarony przed ugotowaniem.

  16. Czy mogę używać swoich ulubionych przypraw i ziół?

    Zalecamy ograniczenie spożycia soli i w zamian proponujemy wykorzystywanie bogactwa smaków i właściwości, które dostarczają zioła i przyprawy, zarówno te świeże jak i suszone. Nadają potrawom odpowiedniego smaku i charakteru. Jeżeli masz ulubiony zestaw przypraw i jest on zgodny z naszymi propozycjami, możesz nimi doprawiać potrawy.

  17. Czy dieta nie powoduje efektu JO–JO?

    Celem przejścia na dietę jest nie tylko pozbycie się nadmiernych kilogramów, ale także poprawa zdrowia i wyrobienie prawidłowych nawyków żywieniowych. Zakładamy bezpieczny deficyt energetyczny, który umożliwia spadek masy ciała na poziomie 0,5–1 kg tygodniowo. Jest to najbardziej trwały i bezpieczny sposób odchudzania, który niweluje możliwość wystąpienia efektu jo–jo. Dodatkowo po osiągnięciu docelowej masy ciała proponujemy przejście do procesu stabilizacji, czyli wyprowadzania z diety odchudzającej.

  18. Jestem w ciąży/ karmię piersią — czy mogę stosować dietę?

    Ten szczególny stan fizjologiczny wymaga dostarczenia odpowiednich ilości składników odżywczych. W tym czasie nie należy się radykalnie odchudzać ani modyfikować gwałtownie nawyków żywieniowych. W czasie ciąży i laktacji zmienia się zapotrzebowanie na określone składniki pożywienia. Aktualnie nie bilansujemy diet dla kobiet ciężarnych i karmiących piersią.

  19. Czy jest dostępna dieta w wersji wegetariańskiej lub wegańskiej?

    Na chwilę obecną nie mamy w ofercie diety wegetariańskiej, ani wegańskiej. W przypadku, gdy spożywasz ryby i jaja, dysponujemy opcją wymiany produktów, posiłków i jadłospisów, dzięki czemu możesz wyeliminować mięso ssaków i ptaków, zastępując innymi produktami.