Często zadawane pytania

Jak rozpocząć dietę

  1. W jakiej formie otrzymam dietę?

    Diet by Ann to dieta online. Dostęp do diety masz praktycznie nieograniczony, dlatego możesz korzystać z niej na dowolnym urządzeniu: komputerze, laptopie, tablecie i telefonie – wystarczy dostęp do internetu.

    Po opłaceniu wybranego pakietu na Twoim koncie pojawi się:

    • Twój jadłospis, który zostanie ułożony specjalnie dla Ciebie. Będzie on uwzględniał Twoje preferencje żywieniowe.
    • lista zakupów umożliwiająca wygenerowanie spisu produktów.
    • historia Twoich pomiarów, która przedstawia w postaci wykresu i tabeli Twoje postępy w odniesieniu założonego przez Ciebie celu.
    • możliwość wydrukowania swojego planu diety.
  2. Jak mogę zapłacić za dietę?

    PŁATNOŚĆ ONLINE Podczas zakupu wybranego pakietu w „Metoda płatności” wybierz opcję ZAPŁAĆ ONLINE, a następnie wybierz opcję „Wybierz bank” oraz ZAPŁAĆ. Nastąpi przekierowanie na stronę Twojego banku, w którym będzie mogła się zalogować, a dane do przelewu zostaną automatycznie wygenerowane – wystarczy, że zaakceptujesz przelew.

    Po zaksięgowaniu Twojego przelewu – udostępnimy Twoją Dietę.

    PRZELEW BANKOWY Podczas procesu zakupowego w zakładce „Metoda płatności” wybierz opcję ZAPŁAĆ PRZELEWEM BANKOWYM — tzw. druczkiem.

    Zostanie wówczas wygenerowany specjalnie dla Ciebie formularz z danymi do przelewu.

    Wystarczy, że wydrukujesz go i pójdziesz z nim na pocztę lub do banku, gdzie zrealizujesz zapłatę.

    Zwróć uwagę: Twoja drukarka wydrukuje dwa blankiety — oba są niezbędne do dokonania wpłaty w banku. Jeśli płatności będziesz dokonywać na poczcie niezbędne są cztery druki (czyli 2 kopie tej strony).

    Formularz z danymi do przelewu wyślemy również na podany w trakcie zamówienia adres e–mail. Po zaksięgowaniu Twojego przelewu – udostępnimy Twoją Dietę.

    PAYPAL Jeśli chcesz zapłacić przez PayPal wybierz ikonę ZAPŁAĆ PRZEZ PAYPAL, a następnie kliknij przycisk ZAPŁAĆ. Zostaniesz przekierowany na stronę PayPal — zaloguj się na swoje konto i dokonaj płatności. Dane zostaną automatycznie wygenerowane – wystarczy, że potwierdzisz zapłatę.

    Po zaksięgowaniu Twojego przelewu – udostępnimy Twoją Dietę.

    PŁATNOŚCI ONLINE ZAGRANICZNE Podczas zakupu wybranego pakietu w kroku „Metoda płatności” wybierz opcję ZAPŁAĆ ONLINE. Aby rozwinąć widok okna z możliwością wyboru banku kliknij „Wybierz bank”. Następnie wybierz ikonę ,,SEPA” i kliknij przycisk ZAPŁAĆ. Nastąpi przekierowanie do systemu płatności Transferuj.pl (widok ikon banków pojawi się raz jeszcze). W górnym prawym rogu pojawią się informacje dotyczące Twojego zamówienia.

    Na dole strony znajdziesz przycisk – następny krok, kliknij go. Pojawi się komunikat ,,Płatność e – przelewem” a poniżej pojawią się dane do przelewu: skopiuj te dane i wklej w formularz przelewu w swoim Banku (koniecznie z numerem IBAN oraz SWIFT). Teraz wystarczy, że potwierdzisz przelew.

    Po zaksięgowaniu Twojego przelewu – udostępnimy Twoją Dietę.

    PŁATNOŚĆ ZA POBRANIEM Podczas procesu zakupowego w zakładce „Metoda płatności” wybierz opcję PŁATNOŚĆ ZA POBRANIEM i kliknij przycisk „Podaj dane”. W następnym kroku podaj swoje dane do wysyłki i zatwierdź zamówienie przyciskiem „Zamawiam”. Na wskazany adres otrzymasz list z kodem dostępu do Twojej Diety. Korzystając z tej metody – płatności dokonujesz u kuriera lub listonosza, który dostarczy Twoją przesyłkę. Po otrzymaniu kodu zaloguj się na naszej stronie www.dieta.hpba.pl/pobranie i aktywuj za jego pomocą swój dostęp do diety. (Wszystkie instrukcje dotyczące aktywacji za pomocą kodu otrzymasz również w przesyłce).

Pytania do dietetyka

  1. Czym różnią się poszczególne diety?

    Diet by Ann Poziom 1: Dobry Start – Ta dieta będzie dla Ciebie odpowiednia jeśli jesteś uczulona na pszenicę, nie spożywasz mleka krowiego lub do tej pory niczego w diecie nie wykluczałaś. Czasami w diecie znajdziesz produkty takie jak chleb żytni, mleczne produkty fermentowane (kefiry, jogurty) oraz w ograniczonej ilości sery z mleka koziego.

    Diet by Ann Poziom 2: Droga do Mistrzostwa – Ta dieta będzie dla Ciebie odpowiednia jeżeli masz nietolerancję czy alergię na któreś z wykluczonych produktów czy posiadasz inne wskazanie medyczne do wyłączenia tych produktów. Całkowicie wykluczamy gluten, a także nabiał z mleka krowiego (nie znajdziesz również jogurtów), od czasu do czasu może pojawić się danie z serem kozim.

    Diet by Ann Poziom 3: Wyzwanie Wojowniczki – Dieta będzie dla Ciebie odpowiednia jeżeli wykluczasz gluten, cały nabiał oraz rośliny strączkowe z powodu alergii i nietolerancji pokarmowych, czy posiadasz inne wskazanie medyczne do wykluczenia tych produktów z diety.

  2. Czy mogę wymieniać produkty, posiłki, dniowe jadłospisy w diecie?

    Tak. Dajemy możliwość wymiany niektórych produktów na ich alternatywne zamienniki. Jeżeli w diecie znajdzie się danie, które zupełnie Ci nie odpowiada istnieje możliwość wymiany całego dania, czy nawet całego dnia jadłospisu. Wystarczy, że najedziesz na ikonkę przy danym składniku lub nazwie dania, klikniesz i rozwiną się propozycje dobranych i zbilansowanych do Twojego zapotrzebowania zamienników. Przy wymianie całego dnia jadłospisu możesz tego dokonać zjeżdżając na sam dół pod jadłospis i wybierając opcję “wymień ten jadłospis”.

  3. Czy dieta uwzględnia sezonowość produktów?

    Tak, dbamy o to, żeby wykorzystywać jak najwięcej przepisów z użyciem sezonowych produktów, które zapewnią urozmaicenie diety i korzystanie z naszych rodzimych warzyw i owoców. Nie musisz się obawiać, że w tym roku latem ominą Cię pyszne truskawki, czy jesienią potrawy z dynią.

  4. Jak wygenerować nową listę zakupów?

    Chcąc ułatwić Twoje życie, dajemy Ci możliwość korzystania z listy zakupów. Planując swoje wydatki i robiąc zakupy z wyprzedzeniem, dieta jest bardziej ekonomiczna, a Ty nie stresujesz się, że czegoś Ci zabraknie. Wystarczy, że przejdziesz na swoim koncie do zakładki lista zakupów i wybierzesz czas na który ma być wygenerowana lista zakupów.

    • dzień od którego ma być sumowana lista zakupów
    • końcowy termin którego ma dotyczyć lista

    Z listy możesz korzystać na urządzeniach mobilnych lub możesz ją wydrukować ze swojego komputera.

  5. O której godzinie spożywać posiłki?

    Twój dzień to 5 zbilansowanych posiłków. Nie narzucamy konkretnych godzin, ponieważ każdy ma inny rozkład dnia, jeden ma regularny tryb życia, inny ma pracę zmianową, dlatego kładziemy nacisk, żeby trzymać się poniższych wskazówek:

    • śniadanie jedz do 1 godziny po przebudzeniu,
    • kolejne posiłki zjadaj co 2–3 godziny,
    • kolację zaplanuj nie później niż 2–3 godziny przed snem!
    • nie pomijaj żadnego posiłku – każdy jest ważny w Twojej zdrowej diecie.

    Pamiętając o tych prostych wskazówkach z łatwością możesz dopasować dietę do rytmu Twojego dnia.

  6. Czy mogę zmieniać schemat spożywania posiłków?

    Zwyczajowo poleca się taką kolejność posiłków: śniadanie, poranna przekąska, obiad, wieczorna przekąska, kolacja. Na potrzeby dostosowania diety do rozkładu dnia możesz zamieniać kolejność posiłków np. jeżeli nie masz możliwości podgrzania obiadu w pracy, zamierz ze sobą dwie przekąski, a ciepły obiad zjedz jak wrócisz do domu.

  7. Czy będąc na diecie mogę pić kawę i herbatę?

    Przede wszystkim zalecamy wypijanie ok. 2L płynów dziennie, głównie w postaci niegazowanej wody, a także herbat ziołowych. Z ciepłych napojów polecamy także herbatę zieloną czy czerwoną, w przypadku kawy i herbaty czarnej można wypić je w ilości do 2 filiżanek dziennie. Nie popijaj posiłków, pij przynajmniej 30 minut przed posiłkiem i 30 minut po jego skończeniu.

  8. Czy mogę stosować dietę jeżeli mam celiakię/stwierdzoną nietolerancję glutenu?

    Tak, jak najbardziej, dieta sprawdzi się u osób, które z przyczyn zdrowotnych nie mogą spożywać glutenu.

  9. Czy mogę stosować dietę jeżeli mam nietolerancję laktozy lub alergię na mleko krowie?

    Tak, jak najbardziej, w Diet by Ann Poziom 1: Dobry Start wykluczamy samo mleko krowie, zostawiamy mleczne napoje fermentowane, które są na ogół dobrze tolerowane u osób cierpiących na nietolerancję laktozy. W przypadku alergii na mleko krowie doskonale sprawdzą się Diet by AnnPoziom 2: Droga do Mistrzostwa oraz Diet by Ann Poziom 3: Wyzwanie Wojowniczki.

  10. Nie mogę jeść strączków, czy można je wykluczyć w mojej diecie?

    Idealnym rozwiązaniem będzie dieta 3, w której wykluczamy także rośliny strączkowe.

  11. Czy dieta nie będzie dla mnie zbyt trudna i czasochłonna?

    Zobaczysz, że dieta jest łatwa. Myślisz, że wykluczenie pszenicy czy nabiału to koniec świata? Będziesz głodować? Przekonaj się, że to nie prawda. Dzięki przejściu na dietę dostaniesz gotowe pomysły jak wyczarować chleb bez glutenu, co jeść jeżeli nie możesz jeść nabiału. Do tego mamy 3 różne diety, na pewno wybierzesz, którąś dla siebie.

    Jeżeli wcześniej nie stosowałaś żadnej diety najlepiej zacząć od Diet by Ann Poziom 1: Dobry Start, pozwoli Ci ona spokojnie wdrożyć się stopniowo do nowego sposobu żywienia. Dajemy Ci dużo udogodnień, żeby usprawnić proces przygotowywania potraw. Przede wszystkim dbamy o to, żeby Twoja kuchnia była ekonomiczna, żeby posiłki które wymagają dłuższego czasu przygotowania były zużywane w ciągu 3 dni.

  12. Czy produkty w diecie są trudne do zakupu w standardowym sklepie?

    Wykorzystujemy przede wszystkim produkty sezonowe, które są dostępne na każdym bazarku/ryneczku. Poza tym produkty wykorzystywane w diecie są dostępne w większych sklepach. Można także zamawiać większe ilości produktów w sklepach internetowych ze zdrową żywnością, które proponują bardzo dobre ceny.

  13. Czy produkty diety są kosztowne?

    Planując dietę i robiąc zakupy w mądry sposób, produkty wcale nie wychodzą drogo. Przede wszystkim rozplanowujemy posiłki w diecie tak, żeby zużywać produkty do końca. Dzięki temu nie marnujesz żywności, a dieta staje się ekonomiczna.

  14. Czy na diecie trzeba ćwiczyć?

    Dobierając kaloryczność diety uwzględniamy deklarowany stopień i rodzaj aktywności fizycznej. Jeżeli nie ma przeciwwskazań lekarskich zalecamy umiarkowaną aktywność dostosowaną do aktualnych możliwości.

  15. Jak ważyć produkty?

    Lista składników jest podana zarówno w miarach domowych (np. łyżeczka, szklanka) jak i miarach wagowych (gamy, mililitry). Wszystkie miary są podane dla produktów przed obróbką czyli np. warzywa, owoce przed obraniem, a kasze, makarony przed ugotowaniem.

  16. Czy mogę używać swoich ulubionych przypraw i ziół?

    Zalecamy ograniczenie spożycia soli i w zamian proponujemy wykorzystywanie bogactwa smaków i właściwości, które dostarczają zioła i przyprawy, zarówno te świeże jak i te suszone. Nadają potrawom odpowiedniego smaku i charakteru. Jeżeli masz ulubiony zestaw przypraw i jest on zgodny z naszymi propozycjami jak najbardziej możesz nimi doprawiać potrawy.

  17. Czy dieta nie powoduje efektu JO–JO?

    Celem przejścia na dietę jest nie tylko pozbycie się nadmiernych kilogramów, ale także poprawa zdrowia i wyrobienie prawidłowych nawyków żywieniowych. Zakładamy bezpieczny deficyt energetyczny, który umożliwia odchudzanie na poziomie 0.5–1kg tygodniowo. Jest to najbardziej trwały i bezpieczny sposób odchudzania, który niweluje możliwość wystąpienia efektu jo–jo. Dodatkowo po osiągnięciu docelowej masy ciała proponujemy przejście do procesu stabilizacji, czyli wyprowadzania z diety odchudzającej.

  18. Jestem w ciąży/ karmię piersią — czy mogę stosować dietę ?

    Ten szczególny stan fizjologiczny wymaga dostarczenia odpowiednich makro– i mikroskładników do organizmu matki i dziecka w określonych ilościach tu i teraz.

    Ważne jest, żeby w tym czasie odżywiać się dla dwojga, a nie jeść “za dwóch” i spożywać żywność odpowiedniej jakości. W tym czasie nie należy się radykalnie odchudzać ani zmieniać gwałtownie nawyków żywieniowych. W czasie ciąży wzrasta zapotrzebowanie na określone składniki i lekarz powinien ustalić prawidłowy przyrost masy ciała przyszłej mamy, który uwzględni prawidłowy rozwój dziecka, biorąc pod uwagę masę ciała mamy sprzed ciąży.